Auttakaa puutteessa olevia pyhiä, osoittakaa vieraanvaraisuutta.  Siunatkaa niitä, jotka teitä vainoavat, siunatkaa älkääkä kirotko.  Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.  Olkaa keskenänne yksimielisiä. Älkää pitäkö itseänne muita parempina, vaan asettukaa vähäosaisten rinnalle. Älkää olko omasta mielestänne viisaita. (Room. 12:13-16)

Diakoni tai diakonissa tule töihin Kittilän seurakuntaan!

Kittilän seurakunnassa on avoinna diakonian virka 1.8.2024 alkaen.

Diakoniatyö Kittilässä on mielenkiintoista ja monipuolista virkeässä luonnostaan elävässä maalaiskunnassa. Yhdessä kymmenen työtoverin ja lukuisan vapaaehtoisjoukon kanssa Sinulla on hyvät mahdollisuudet käyttää ja kehittää omia vahvuuksiasi diakoniatyössä ja osallistua monipuolisesti seurakuntatyöhön.

Haemme Kittilään diakonian ammattilaista, joka kohtaa ihmisiä kylillä ja keskuksissa. Diakonista apua tarvitsevien ihmisten löytämistä palvelee, että diakoni verkostoituu kunnallisten palvelujen ja toimijoiden sekä kolmannen sektorin kanssa. Ainoana diakoniatyöntekijänä työ on itsenäistä, mutta meille on tärkeää yhteistyötaidot ja kohtuullinen joustavuus. Laajassa kunnassa oman auton käyttö on välttämätön.

Diakonian virkaan valittavalla tulee olla piispainkokouksen hyväksymä diakoniaviran pätevyys. Viran palkkaus on vaativuusryhmän 503 mukainen. Virkaan valitun on oltava ev.lut. kirkon jäsen ja hänen on esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus ja KL 6:33§:n mukainen rikosrekisteriote. Virassa sovelletaan 6 kuukauden koeaikaa.

Diakonin tehtävästä Kittilässä ja seurakunnastamme lähemmin antaa mielellään lisätietoa virkaa hoitanut vt. diakoniatyöntekijä Katariina Lukkarinen 040 7268 205 ja kirkkoherra Päivi Helén 040 8326 488. Sähköpostiosoitteet muotoa etunimi.sukunimi@evl.fi.

Hakemukset liitteineen toimitetaan 20.5.2024 mennessä sähköpostilla osoitteeseen kittila.seurakunta@evl.fi tai postitse Kittilän seurakunta, Kirkkoneuvosto, Valtatie 100 A, 99100 Kittilä. Hakijoita pyydetään varaamaan aikaa mahdolliseen haastatteluun Kittilässä/teamsissa kirkkoneuvoston kokouksessa 28.5.2024 klo 17 alkaen.