Konfirmoitavia nuoria ehtoollisella alttarin äärellä

TERVETULOA RIPPIKOULUUN

Rippikoulu on tutkimusmatka elämään. Rippikoulussa pohditaan yhdessä ihmisenä olemisen perusasioita ja kristillistä uskoa, johon seurakunnan jäsenet on kasteessa liitetty.

Tavoitteena on, että nuori löytäisi turvallisen Jumalasuhteen, joka kantaa häntä läpi koko elämän. Rippikoulussa nuori pääsee tutustumaan itseensä, muihin sekä Jumalaan.

Kittilän seurakunnassa järjestetään vuosittain useita rippikouluja. Usein rippikoulut huipentuvat leirijaksoon. Lisäksi on mahdollista käydä iltapäivärippikoulu.

Lataa ilmoittautumislomake tästä

RIPPIKOULUT 2024

• Rippikoulukausi alkoi riparistartilla ja ilmoittautumisella syyskuussa. Sen jälkeen rippikoululaiset jaettiin ryhmiin ja Jurtan leirimuotoisten ripareiden osalta ryhmät kokoontuivat ensimmäisen kerran marraskuussa. Rippikoulukausi huipentuu leirijaksoon ja konfirmaatioon.
  • Iltapäiväripari kokoontuu tammi-huhtikuussa viikoittain torstaisin koulun jälkeen serkkuun ja huipentuu konfirmaatioon
  • Rippikouluun kuuluu Jurtan ripariryhmien osalta ryhmien yhteisten kokoontumisten lisäksi rippikoululaisten omatoimisia käyntejä seurakunnan toiminnassa.
  • Muualla rippileirin käyvät nuoret ovat tervetulleita mukaan seurakuntaantutustumisjaksolle.

• Kaikkien rippikoulujen osallistumismaksu on Kittilän seurakunnan jäsenille 110€.
  • Muiden seurakuntien jäsenille hinta on 220€. Osallistumismaksu laskutetaan loppukeväästä.
  • Rippikoulumaksuun on mahdollista hakea avustusta seurakunnan diakoniatyöltä.
  • Yhteys: Kittilän seurakunnan diakoniatyöntekijä, puh. 040 726 8205
  • Jos ette aio käydä rippikoulua nyt, ilmoittautumislomaketta ei tarvitse täyttää. Tällaisessa tapauksessa pyydämme ilmoitusta asiasta sähköpostilla.

LEIRIT:

Perinteinen leirikokemuksen tarjoava ripari Majatalo Jurtassa, joka on entinen seurakunnan leirikeskus ja Rautuskylän vanha koulu. Se sijaitsee noin 33 kilometriä Kittilän kirkonkylältä pohjoiseen. Jurtassa on iso piha ja oma upea ranta. Leiri alkaa sunnuntaina iltapäivällä ja päättyy lauantaina iltapäivällä. Konfirmaatio heti seuraavana päivänä. Tästä ei rippileirielämys parane!

1 )  Jurtta 1 // Leirijakso 2.-8.6., konfirmaatio 9.6.

Marian kappeli // ke 1.11. klo 17-20
Kittilän kirkko // su 14.1. klo 11-13
Serkku // ma 11.3. klo 15-17  &  to 16.5. klo 15-17

2 )  Jurtta 2 // Leirijakso 9.-15.6., konfirmaatio 16.6.

Marian kappeli // ke 15.11. klo 17-20
Kittilän kirkko // su 28.1. klo 11-13
Serkku // ma 25.3. klo 15-17  &  to 30.5. klo 15-17

3 )  Jurtta 3 // Leirijakso 23.-29.6., konfirmaatio 30.6.

Marian kappeli // ke 8.11. klo 17-20
Kittilän kirkko // 21.1. klo 11-13
Serkku // ma 18.3. klo 15-17  &  to 23.5. klo 15-17

Jurtan ripareiden osallistumismaksu sisältää päivittäin täyshoidon, johon kuuluu aamiainen, lounas, päiväkahvi, päivällinen ja iltapala.

PÄIVÄRIPARIT:

5 )  Iltapäiväripari // tammi-huhtikuu 2024

Serkussa torstaisin koulun jälkeen klo 15-17 ajalla 11.1. – 25.4., konfirmaatio sunnuntaina 28.4 Kittilän kirkossa klo 11.
Ei kokoontumista hiihtolomalla 7.3. eikä kiirastorstaina 28.3.
Yhteensä 14 kokoontumiskertaa. Suunnattu niille nuorille, jotka eivät syystä tai toisesta halua lähteä mukaan Jurtan leireille tai hiihtoloma- tai liikuntariparille.

ERITYISRIPPIKOULULEIRI:

6 )  Erityisrippikoululeiri // 4.-5.5. ja 25.-29.6.

Lapin seurakuntien kehitysvammaistyön erityisrippikoululeiri järjestetään vuonna 2024 Palojärven lomakeskuksessa Rovaniemellä. Leirille tulee erityisnuoria ympäri Lappia. Rippikoulumaksu on sama kuin seurakuntasi muilla nuorilla. Seurakunta järjestää kuljetuksen leirille tarvittaessa. Erityisrippikouluun kuuluu tutustumisviikonloppu toukokuussa 4.-5.5. ja viisipäiväinen leiri kesäkuussa 25.-29.6. Leiri päättyy 29.6. konfirmaatiomessuun Rovaniemellä.

Erityisrippikouluun ei liity ennakkotehtäviä. Nuori saa oman selkokielisen Raamatun ja muun materiaalin viikonlopputapaamisessa. Rippikoulussa opetus perustuu toiminnallisiin menetelmiin ja havainnollistamiseen. Ryhmäkoko on pieni ja toiminta suunnitellaan jokaisen nuoren yksilölliset piirteet huomioiden. Lisätietoja erityisrippikoululeiristä antaa Lapin seurakuntien kehitysvammaistyön pappi: Terhi Ämmälä // 040 580 7048 // terhi.ammala@evl.fi