Lapsi- ja perhetyö

Seurakunnan kasvatustyö tukee lasten kasvua ja kehitystä yhdessä perheiden kanssa.

Olemme lapsia ja perheitä varten, järjestäen erilaista toimintaa.

Perhekahvila Serkussa (joka toinen maanantai) parittomilla viikoilla klo 10-13 on lasten ja aikuisten avoin kohtaamispaikka, johon lapsi saa tulla yhdessä vanhemman tai muun häntä hoitavan aikusen kanssa. Perhekahvilassa vietetään kirkkomuskaria, ja lounas on tarjolla klo 11, hinta 3€ aik. 2€ lapsi. Perhekahvila on nyt joulutauolla.

Perhekahvila MLL:n vuorolla joka toinen maanantai (parilliset viikot) Urheiluhallilla klo 10-13.

Erityisesti lapsiperheille suunnattuja jumalanpalveluksia, perhemessuja, järjestetään kerran kuukaudessa Kittilän kirkossa

Seurakunta tekee yhteistyötä partion kanssa. Partion toimintaa pääset katsomaan tästä: partiotoimintaa Kittilässä.

Kohtaamispolku

Tämän työmuodon tavoite on kohdata vuosittain lapsia ikäryhmittäin, aina vauva-iästä koulutien alkuun saakka. Ja samalla tietysti myös perheitä.

Kohtaamispolku alkaa vauvakirkolla, johon vuoden alussa kutsutaan kaikki edellisenä vuonna kastetut vauvat kummeineen ja perheineen.

2-vuotiaat perheineen kutsutaan tapahtumaan alkusyksystä

3-vuotialle on laululeikki-ilta