Alakylän hautausmaa

Rovaniementie 3800, 97470 ALAKYLÄ

Alakylän Kyläyhdistys siistii tilauksesta Alakylän hautausmailla olevan hautakummun, sopimuksen mukaan (esim. hautajaisten jälkeen roskien poistaminen, kukkien istutus tai muu pinnan kevyt kunnostus – ei konetöitä tai kukkien kastelua). Palvelusta veloitetaan ostetut tarvikkeet ja kulunut työaika. Lisäksi Kyläyhdistys vie tilauksesta pyhäinpäivän ja joulun muistokynttilöitä Alakylän hautausmailla olevien omaisten haudoille.

Kesäisin Alakylän hautausmailla tehdään historiakierroksia. Yleisellä historiakierroksella käydään yhdeksän haudan äärellä seurakunnan ja Marttakummun hautausmailla ja  kerrotaan mielenkiintoisia tarinoita edesmenneistä henkilöistä. Toinen, kuusi seurakunnan hautausmaalla olevaa hautakiveä esittelevä kierros,  "sodan koskettamat haudat", kertoo henkilöhistorian lisäksi, mitä hautakivissä olevat mitalit tai merkit tarkoittavat. Kumpikin kierros kestää vajaan tunnin,  ovat maksuttomia ja niitä voi tilata alla olevista puhelinnumeroista.

Lisätietoja ja tilaukset

040 5714063 Sirpa Seppälä