Nuorisotyö Kittilän seurakunnassa

Varhaisnuorisotyön toimintamuotoja ovat mm. tapahtumat ja kouluyhteistyö. Seurakunta toimii partiolippukunta Kätkän Kävijöiden taustayhteisönä. Jos sinulla on kysyttävää varhaisnuorisotyöhön liittyvistä asioista, ole yhteydessä Elina Poikkijärveen 040 533 6871.

Nuorisotyön tavoitteena on tukea nuorta hänen kasvussaan kohti aikuisuutta ja antaa hänelle eväitä erilaisiin elämäntilanteisiin. Uskonelämän syntyminen ja siinä kasvaminen ovat kristillisen nuorisotyön perustavoitteita. Nuoria opastetaan myös vastuun ottamiseen itsestä ja muista esimerkiksi isoskoulutuksen kautta. Nuorille järjestetään muun muassa leirejä, nuorten iltoja, erilaisia retkiä ja mahdollisesti paljon muutakin nuorten tarpeiden mukaan. Lisäksi nuorisotyötä tehdään yhteistyössä koulujen sekä kunnan nuorisotoimen kanssa.

Partio tekee yhteistyötä seurakunnan kanssa. Partion toimintaa pääset katsomaan tästä: partiotoimintaa Kittilässä.

KESÄTYÖHAKEMUS