Päivystäjäksi Marian kappeliin

Kittilän seurakunta hakee vapaaehtoisia päivystäjiä Marian kappeliin vuodelle 2025.

Kappeli on avoinna päivittäin klo 11-15 .

Päivystysvuoroja on tarjolla:

1. Kuuden päivän jaksoissa sunnuntaista perjantaihin
  2. Yhdeksi päiväksi lauantaille

Marian kappeliin hakeutuu ihmisiä eri elämäntilanteissa ja eri syistä. Monet tulevat tutustumaan ainutlaatuiseen kappeliin. Joku haluaa keskustella, joku toivoo rukousta ja moni haluaa istua yksin hiljaa. Päivystäjän tehtävänä on valvoa, että kappeli pysyy siistinä, kohdata kappelin vieraat sekä toimittaa rukoushetki päivittäin klo 13. Päivystäminen on vapaaehtoistyötä eikä siitä makseta korvausta.

Mikäli olet kiinnostunut palvelemaan Marian kappelin päivystäjänä, ilmoittaudu kirkkoherranvirastoon. Kerro meille mitkä vuorot sinua kiinnostaisivat ja voiko sinulle tarjota mitä tahansa vuoroja. Samasta osoitteesta saat myös lisätietoja tehtävästä. Vuoden 2025 päivystysvuorot ovat nyt jaossa. Ilmoittaumisia kerätään 1.10.2024. Päivystysvuorot jaetaan ja valituille ilmoitetaan 7.10.2024 mennessä.

Matkailijatyö Marian kappelissa

Matkailijoita kohdataan erityisesti Sirkan kylän eli Levin keskustassa sijaitsevassa Marian kappelissa. Kappeli on joka päivä avoinna klo 11-15. Silloin kappelista löydät päivystäjän, jonka kanssa voit keskustella. Halutessasi hän esittelee sinulle kappelin historiaa ja elämää.

Keskiviikkoisin on viikkomessu klo 19. Erityisesti matkailusesonkeina iltaisin on erilaisia konsertteja ja joulukuussa raikaa Kauneimmat joululaulut.

Lisäksi Marian kappelissa järjestetään Ikonimaalaus-kursseja, hengellistä ohjausta ja muita tilaisuuksia. Joka päivä klo 13 pidetään päivähartaus.

Minä kohotan katseeni tuntureita kohti. Mistä saisin avun? Minä saan avun Herralta, häneltä, joka on luonut taivaan ja maan. Herra varjelee kaikki sinun askeleesi, sinun lähtösi ja tulosi nyt ja aina. (Psalmi 121)